گزیده مقررات آموزشی

 | تاریخ ارسال: 1398/8/21 | 
گزیده مقررات آموزشی
 
دوره کارشناسی ارشد
 
 
ثبت نام از پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد ورودی جدید
پذیرفته‌شدگان موظفند براساس تاریخ اعلام شده از سوی  سازمان سنجش آموزش کشور  به سایت  دانشگاه مراجعه  و براساس روال ذیل نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
  1.  مراجعه به سایت دانشگاه به آدرس (www.aut.ac.ir) در تاریخ های تعیین شده  جهت ثبت نام اینترنتی و دریافت شماره دانشجویی ، شناسه کاربری (username) و کلمه عبور (password)
  2. تکمیل، چاپ  و امضاء فرمهای موجود بر روی سایت دانشگاه
  3. تمامی پذیرفته شدکان دوره کارشناسی ارشد اعم از  روزانه – نوبت دوم – بدون آزمون  - آموزش الکترونیکی (مجازی) و MBE   موظف به تکمیل صفحه اطلاعات آموزشی و فرهنگی و  فرم عدم تحصیل همزمان  در سایت دانشگاه می باشند
  4. پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد  بدون آزمون  و آموزش الکترونیکی (مجازی) و   MBEموظف به تکمیل  فرم صلاحیت عمومی نیز می باشند
  5. کلیه پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد که  تاکنون  از دوره کارشناسی فارغ التحصیل  نشده و فارغ التحصیلی ایشان به تاریخ ۳۱/۶/۹۰ می باشد ملزم به تکمیل فرم شماره  ۱۵  می باشند
  6. پذیرفته شدکان دوره کارشناسی ارشد روزانه و بدون آزمون  موظف به  تکمیل  فرم شماره ۱۶ (تعهد آموزش رایگان) می باشند
  7. مراجعه حضوری در تاریخ های تعیین شده  به دانشگاه صنعتی امیرکبیر (دانشکده مربوط) و تحویل مدارک زیر به کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده: (پذیرفته شدگان واحد های دانشگاهی بندرعباس ، بندر ماهشهر و گرمسار باید به واحدهای دانشگاهی مربوط مراجعه نمایند)
  8. اصل شناسنامه، 
  9. دو نسخه تصویر شناسنامه،
  10. ۴ قطعه عکس،
  11. یک نسخه تصویر  مدرک دوره کارشناسی (گواهی نامه موقت یا نامه معرفی به نظام وظیفه و یا نامه ای از دانشگاه محل دوره کارشناسی مبنی بر اینکه دانشجو تا تاریخ ۳۱/۶/۹۰ از دوره فارغ التحصیل خواهد شد)
  12. فرمهای چاپ  و امضاء شده  در زمان تکمیل اطلاعات در سایت
  13.  پرینت گواهی موقت ثبت نام اینترنتی
تبصره  : پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد نوبت دوم، آموزش الکترونیکی و  MBE لازم است  جهت انجام امور مالی به دفتر آموزشهای آزاد مراجعه تا فایل ایشان برای ثبت نام از طریق ( web) فعال  شده و بتوانند دروس انتخابی خود را ثبت نام نمایند .
 
 
  • (پذیرفته‌شدگان دوره نوبت دوم (شبانه)  ، آموزش الکترونیکی و  MBE   جهت اطلاع از نحوه پرداخت شهریه تحصیلی خود به آدرس سایت:  http/www.aut.ac.ir/opentrainingمراجعه نمایند.)
 
  1. ثبت نام  دروس انتخابی با نظر دانشکده از طریق پورتال دانشگاه
  2. دریافت نشانی پست الکترونیکی به آدرس دانشگاه (aut.ac.ir ) از طریق مراجعه به سایت دانشگاه
تبصره مهم : کلیه اطلاعیه ها ، احکام و .... صرفا" از طریق پست الکترونیکی دانشگاه(aut.ac.ir ) به اطلاع دانشجویان خواهد رسید .
 
                 
روال انجام درخواست های دانشجویی  
کلیه درخواستهای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی باید به اطلاع دانشکده رسیده و پس از اظهار نظر  از سوی آن دانشکده از طریق اتوماسیون اداری به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه   ارسال گردد  و تمامی مکاتبات قابل پیگیری از طریق سیستم مذکور می باشد بنابراین دانشجویان  برای پیگیری درخواستهای خود  می توانند به کارشناس دانشکده  و یا در صورت داشتن شماره پیگیری اتوماسیون به  سایت دانشگاه مراجعه و از اقدامات انجام شده برروی درخواست  خود  مطلع شوند .
 
مدرک دوره کارشناسی
دانشجویان دوره کارشناسی ارشد موظفند حداکثر ظرف مدت ۲ ماه پس از ثبت‌نام دردوره کارشناسی ارشد، یعنی تا پایان آبان ماه سال ورود، نسبت به تسویه حساب با دانشگاه مقطع قبلی و ارائه مدرک کارشناسی خود مبنی بر فارغ‌التحصیلی تا پایان شهریورماه سال ورود (نامه معرفی به نظام وظیفه یا گواهی نامه موقت یا دانشنامه) اقدام نمایند.
در صورت عدم ارائه مدرک کارشناسی در موعد مقرر، دانشجو منصرف از تحصیل شناخته خواهد شد.
شایان ذکر است دانشجویانیکه در زمان ثبت نام و تشکیل پرونده نامه ای از دانشگاه محل اخذ دوره کارشناسی خود مبنی بر اینکه تا پایان شهریور فارغ التحصیل خواهند شد و یا نامه ای مبنی بر واحدهای گذرانده شده ارائه داده باشند لازم است به دانشگاه دوره کارشناسی خود مراجعه و پس از تسویه حساب مدرک فارغ التحصیلی را دریافت و به دانشگاه ارایه نمایند.
 
 
پذیرفته شدگان  با استفاده از سهمیه رتبه اولی
دانشجویان مشمول این بند باید تاییدیه مبنی بر رتبه اولی در دانشگاه محل اخذ مدرک کارشناسی را تا قبل از پایان نیم‌سال اول به دانشگاه ارائه نمایند. چنانچه دانشجو تاییدیه مذکور را در موعد مقرر ارائه ننماید، قبولی وی لغو و مراتب به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
 
نظام وظیفه
اگر دانشجوی پذیرفته شده در زمان ثبت نام سرباز باشد دانشگاه طی نامه ای  از حوزه وظیفه عمومی تقاضای ترخیص از خدمت مشمول را می نماید و در صورت موافقت کتبی اداره وظیفه عمومی  با ادامه تحصیل دانشجو ،  ثبت نام ایشان قطعی و دانشجوی رسمی  محسوب می گردد در غیر اینصورت قبولی آنان لغو خواهد شد
حداکثر دوماه پس از ورود دانشجو به دانشگاه برای آنان از حوزه وظیفه عمومی  معافیت تحصیلی درخواست می گردد  بنابراین جهت جلوگیری از بروز مشکلات نظام وظیفه و با توجه به اینکه مسئولیت کلیه مندرجات مربوط به وضعیت نظام وظیفه متوجه پذیرفته شدگان می باشد توصیه می شود در  تکمیل وضعیت نظام وظیفه خود در پورتال آموزشی دقت لازم را مبذول و از تکمیل وضعیت نظام وظیفه به صورت "---"  ، "سایر" یا "مازاد " خودداری نمایند . ، شماره و تاریخ نامه درخواست ارسالی به حوزه وظیفه عمومی برای پیگیری دانشجویان ، در آبان ماه  در سایت اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه قابل مشاهده خواهد بود.
 
پورتال آموزشی دانشجویان  
کلیه دانشجویان پس از دریافت شناسه کاربری در زمان ثبت نام دسترسی مشاهده به پورتال آموزشی خود دارند  و با توجه به اینکه در  آبان ماه هر سال تحصیلی  دانشگاه صنعتی امیر کبیر طی نامه ای از دانشگاه محل اخذ دوره کارشناسی کلیه پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد تاییدیه ارزش تحصیلی دوره کارشناسی ایشان را درخواست می نماید . بنابراین و با توجه  دسترسی مشاهده دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی  به بخش مدارک  در پرتال آموزشی ،  دانشجویانیکه محل تحصیل دوره کارشناسی آنان غیر از دانشگاه امیرکبیر است چنانچه قسمت "تاییدیه" در  بخش مدارک  درخت اطلاعاتی پورتال آموزشی آنان فاقد علامت  باشد باید به دانشگاه محل دوره کارشناسی خود مراجعه و با آن دانشگاه تسویه حساب  تا دانشگاه مربوطه تاییدیه ارزش تحصیلی  ایشان را به این دانشگاه ارسال نماید . جهت پیگیری ، شماره و تاریخ نامه درخواست  در آبان ماه  در سایت تحصیلات تکمیلی قابل مشاهده می باشد.
کلیه پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد نوبت دوم و ‌آموزش الکترونیکی ( آموزش الکترونیکی  ) و MBE    که دوره کارشناسی خود را به صورت روزانه ( آموزش رایگان ) به اتمام رسانیده اند لازم است برای تکمیل فرم تعهد محضری به دانشگاه اخد مدرک کارشناسی مراجعه نمایند . تعهد نامه محضری فوق الذکر صرفا" برای دانشگاه محل اخذ دوره کارشناسی معتبر و جهت ارسال تاییدیه ارزش تحصیلی به این دانشگاه ضروری است .
با توجه به آخرین مهلت ثبت  نمرات دروس در نیمسال اول تا پایان اسفند ماه و در نیمسال دوم تا  پایان مرداد ماه و نمره درس سمینار در نیمسال اول تا پایان اردیبهشت ماه و در نیمسال دوم تا  پایان مهر ماه  دانشجویان می توانند ریز نمرات خود را  از طریق پرتال آموزشی مشاهده نمایند.
تذکر: دانشجویان موظفند در زمان تعیین شده برای ارزیابی دروس خود از طریق پورتال دانشگاه اقدام نمایند درغیر این صورت تا ارزیابی ترم آتی موفق به رویت کارنامه خود نخواهند بود.
 
انتخاب واحد  
دانشجویان باید ثبت نام خود را براساس آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ارشد و برنامه درسی رشته تحصیلی مصوب شورایعالی برنامه‌ریزی (که در دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده موجود و در سایت www.aut.ac.ir قابل دسترسی می‌باشد) انجام داده و فقط برای دروس مندرج در آن برنامه و با رعایت تعداد واحد مجاز و رعایت تقویم آموزشی دانشگاه در بازه زمانی ثبت نام و حذف و اضافه با در نظر گرفتن موارد ذیل از طریق web انتخاب نمایند.
  • مطابق ماده ۲۵آیین نامه آموزشی  تعداد واحدهای دوره کارشناسی‌ارشد در هر سه شیوه (آموزشی - پژوهشی، آموزشی، و پژوهشی) بر حسب رشته حداقل ۲۸و حداکثر ۳۲ واحد است. و در مورد بعضی از رشته های خاص تا ۵۷ واحد می باشد
۱-اخذ حداقل ۸  واحد برای دانشجویان حضوری و ۶ واحد برای ( آموزش الکترونیکی  ) در هر نیمسال الزامی است. تعداد واحد پایان نامه در ثبت نام و کارنامه دانشجویان تاقبل از ثبت نمره  به صورت صفر واحدی ثبت می شود ، لذا دانشجویان ملزم به اخذ حداقل  ۸ واحد در هر نیمسال  می باشند .
۲- دانشجو در هر نیم‌سال تحصیلی تا زمانی که از پایان‌نامه خود دفاع ننموده است، موظف به ثبت نام و  انتخاب واحد پایان‌نامه است. در غیر این صورت پس از اخطار اداره تحصیلات تکمیلی حکم انصراف بدلیل ترک تحصیل صادر خواهد شد.
۳- در صورتیکه ارایه درسی از دروس در دانشکده ای ممکن نباشد دانشجو می تواند آن درس را در صورت تایید دانشکده در دانشکده های دیگر دانشگاه امیرکبیر و یا در صورت تایید دانشکده با اخذ معرفی نامه از تحصیلات تکمیلی دانشگاه در یکی از موسسات آموزش عالی به صورت مهمان بگذراند .
۴- حذف یک درس در طول سنوات تحصیلی دانشجو تا قبل از شروع امتحانات ( هفته ۱۲ آموزشی ) با تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده و ذکر دلایل توجیهی بلامانع است .
کلیه دروسی که دربعد از حذف و اضافه دانشجویان به هردلیل از کارنامه حذف شود تحت عنوان حذف اضطراری درکارنامه منظور خواهد شد. برای دانشجویانیکه شهریه پرداخت می نمایند هزینه درس حذف شده عودت داده نخواهد شد .
۵- دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در پایان تحصیل مازاد بر ۳۲ واحد درسی (با توجه به مصوبه رشته مربوطه) درس اخذ نموده باشند موظف به پرداخت شهریه واحدهای اضافه هستند.
۶- در صورتیکه  دانشجویی  دو ترم مشروطی اعم از متوالی یا غیر متوالی داشته باشد  از ادامه تحصیل محروم خواهد شد .
(معدل زیر ۱۴ مشروطی محسوب می شود )
  • دانشجویانیکه شهریه پرداخت  می نمایند جهت نحوه پرداخت شهریه می توانند به سایت http/www.aut.ac.ir/opentraining ( دفتر آموزشهای آزاد مراجعه نمایند)
 
صدور گواهی های اشتغال به تحصیل – رتبه – و کارنامه
  • دانشجویان جهت گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل می توانند به دانشکده مربوطه مراجعه نمایند و برای گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل قابل ترجمه  ، گواهی معدل ، گواهی رتبه  به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مراجعه نمایند .
(شایان ذکر است گواهی رتبه فقط برای دانشجویانیکه ۲۶ واحد خود را گذرانده باشند صادر خواهد شد.) 
  • کارنامه فارسی غیر رسمی توسط دانشکده ها صادر می گردد و کارنامه فارسی رسمی  در یک نسخه رایگان با درخواست دانشجو از تحصیلات تکمیلی دانشگاه  صادر می گردد  و نسخه های بعدی با پرداخت هزینه  صادر خواهد شد
 
مرخصی تحصیلی
مرخصی تحصیلی  جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب می شود . درخواستهای مرخصی تنها در صورتی در شورای منتخب آموزشی دانشگاه بررسی خواهد شد که ابتدا به تصویب شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده رسیده و حداکثر دو هفته قبل از موعد ثبت نام نیمسال به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال شده باشد . دانشجو در طول دوره تحصیلی خود تنها یک نیمسال  و با رعایت ضوابط فوق می تواند از مرخصی تحصیلی استفاده نماید .
درخواست مرخصی تحصیلی در اولین نیمسال ورود به دانشگاه مجاز نمی‌باشد.
 
 
 
 
 
 
 امتحانات پایانی هر نیمسال
-          دانشجویان موظف به حضور در جلسات امتحان بر اساس برنامه زمانبندی ارائه شده و امضای برگه حضور و غیاب امتحانی می باشند.
-          چنانچه دانشجویی برگه حضور و غیاب امتحان درسی را امضاء نکند، برای درس مزبور نمره صفر غیبت منظور خواهدشد.
-          چنانچه دانشجویی به هردلیل قادر به شرکت در جلسه امتحان نباشد لازم است مراتب را با ذکر دلایل در همان روز  به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده اطلاع دهد.
-          در صورتی که عدم حضور در جلسه امتحان ناشی از بیماری باشد با رعایت دقیق مقررات  مندرج در اطلاعیه مرکز بهداشت و درمان دانشگاه و در صورت تایید تحصیلات تکمیلی دانشکده ،  قابل بررسی خواهد بود
 
 
 
 
 
 
 
اطلاعیه مرکز بهداشت
با توجه به اینکه بیماری دانشجویان در زمان امتحانات سبب بروز مشکلاتی از جمله عدم حضور در جلسه  امتحان می گردد ، ضروری است دانشجویان عزیز نکات زیر را مد نظر داشته باشند.
۱-     مرکز بهداشت و درمان دانشگاه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با بگارگیری کلیه امکانات پزشکی خود اعم از پزشک و کادر پیرا پزشکی فعال می باشد  دانشجویان مذکور جهت درمان خود به این مرکز مراجعه نمایند.
۲-     در صورتیکه در موارد نادر دانشجویان نتوانستند به مرکز درمانی دانشکاه مراجعه کنند یا بیماری آنان در ساعات غیر فعال بودن این مرکز باشد باید در اولین فرصت با شماره   ۶۴۵۴۳۱۴۱  تماس حاصل و  این مرکز را از بیماری خود مطلع سازند.
۳-      چنانچه دانشجویی جهت امر درمان به مرکز درمانی یا پزشک خارج از دانشگاه مراجعه نمود ، لازم است گواهی استعلاجی خود را به همراه تمام مدارک پزشکی حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد ار مراجعه به پزشک شخصا به مرکز بهداشت ارائه دهد تا عملا" امکان بررسی دقیقتر توسط پزشکان مرکز جهت تایید وجود داشته باشد . اصولا" ارائه گواهیهای پزشکی بیش از ۲ هفته بعد از امتحانات قابل بررسی نخواهد بود.
۴-     ذکر این نکته جهت اطلاع دانشجویان عزیز ضروری است که گواهیهای صادره توسط پزشکان خارج از دانشگاه پس از بررسی توسط کمیسیون پزشکی دانشگاه ، تایید یا رد خواهد شد.
یادآوری می شود که گواهی استعلاجی برای بعضی بیماریها ضرورتا" نمی تواند دلیلی برای عدم شرکت در امتحان باشد در بسیاری از موارد فرد با مراجعه به موقع به پزشک و رسیدگی می تواند  در امتحان خود شرکت نماید.
به همین جهت دانشجویان مطلع باشند که در دست داشتن هر گواهی پزشکی به منزله تایید آن نبوده و مرکز بهداشت و درمان با  در نظر گرفتن دلایل پزشکی به بررسی آنها می پردازد .
در انتها مجددا" یادآوری می شود که دانشجویان محترم سعی نمایند برای درمان بیماریهای خود ( خصوصا" در زمان امتحانات ) به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه نمایند تا هم مورد رسیدگی جدی درمانی قرار گیرند و هم اینکه احیانا" دچار مشکلات آموزشی ناشی از عدم تایید گواهی پزشکی نگردند .
 
مرکز بهداشت و درمان دانشگاه
 
 
 
سمینار
دانشجویان موظف به اخذ درس سمینار در نیمسال اول تحصیل خود هستند .
در شیوه آموزشی ( آموزش محور ) درس سمینار تحت عنوان" سیمنار ارشد آموزشی "  دو واحدی ارایه می شود .
پایان نامه
  • دانشجو موظف است حداکثر تا پایان مهرماه سال ورود استاد راهنمای خود را انتخاب و نام استاد راهنما در پورتال آموزشی ایشان ثبت شده باشد .
  • پروژه دانشجو باید حداکثر تا پایان دیماه سال ورود به تایید  استاد راهنما رسیده باشد و حداکثر تا  پایان فروردین ماه  به تصویب گروه آموزشی برسد.
  • فرم پروپوزال دانشجو باید حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به تصویب شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده رسیده و پایان نامه های مصوب و نهایی شده  در پورتال آموزشی دانشجو ثبت گردد.
  • بدیهی است وضعیت دانشجویانیکه تا موعد مقرر عنوان پایان نامه آنان تصویب و در پرتال آموزشی ثبت نشده باشد ،  برابر مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده به آموزش محور( شیوه آموزشی )  تغییر داده خواهد شد و ترم سوم تحصیل خود مجاز به اخذ پایان نامه نمی باشند .
  • دانشجو موظف است گزارش پیشرفت پروژه را تا پایان ترم سوم تحصیل خود به استاد راهنما تحویل نماید.
  • ثبت نام ترم چهارم تحصیل دانشجو منوط به تایید گزارش پروژه توسط استاد راهنما خواهد بود.
 
تمدید سنوات
  1. دانشجویان موظف به دفاع از پایان نامه خود تا  پایان نیمسال چهارم می باشند.
۲-  در صورت نیاز به تمدید سنوات ،ثبت نام ترم پنجم با ارائه گزارش توجیهی مناسب توسط دانشجو و تائید استاد راهنما و تصویب شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده و صرفا پس از تسویه حساب تسهیلات رفاهی امکان پذیر است
  1. در صورتیکه دانشجویی به هردلیل موفق به اتمام تحصیل تا پایان نیمسال چهارم نگردد، می تواند براساس ضوابط و مقرات آموزشی دانشگاه با پرداخت هزینه تحصیلی برابر دانشجویان نوبت دوم در ترم های پنجم و ششم ثبت نام نماید .
تبصره ۱: شهریه برای ثبت نام از ترم پنجم دانشجو اخذ می گردد
تبصره۲: چنانچه دانشجویی پروژه تجربی و یا ۹ واحدی اخذ نماید با نظر شورای تحصیلات تکمیلی  یک نیمسال تحصیلی به سنوات وی اضافه و بدون اخذ شهریه در ترم پنجم ثبت نام می نماید .
 
فرایند دفاع از پایان نامه
فرایند دفاع از پایان نامه پس از  اعلام آمادگی دانشجو ، و با تایید استاد یا استادان راهنما در پورتال آموزشی آغاز می شود .  دانشجو پس از اعلام آمادگی دفاع خود می تواند مراحل صدورمجوز را ، در پورتال‌اموزشی پیگیری  نماید
- پس از تایید اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه دانشجو می تواند از پایان نامه خود  دفاع نماید .
 جلسه دفاع با ترکیب هیات داوران دفاع  متشکل از استادان راهنما ، داور خارجی ، داور داخلی و نماینده تحصیلات تکمیلی برگزار می گردد .
  • اگر دانشجویی در وقت قانونی خود موفق به دفاع نشود به علت اتمام سنوات تحصیلی از ادامه تحصیل محروم شده  وموظف به تسویه حساب با واحدهای مختلف دانشگاه می باشد.
 
  ارزیابی پایان نامه کارشناسی ارشد 
  • نمره پایان نامه دانشجویان بر اساس ۱۸.۵ نمره برای ارائه مکتوب و شفاهی تحقیق و ۱.۵ نمره برای تولیدات پژوهشی از قبیل  مقالات توسط هیات داوران ارزیابی می شود .
·         نمره پایان نامه دانشجویانی که در ترم چهارم دفاع کنند از ۲۰ محاسبه می شود و نمرات تشویقی مقالات نیز اعمال خواهد شد.
·         چنانچه دانشجو پس از نیمسال پنجم دفاع کند نمره پایان نامه از ۱۷محاسبه می شود . بدیهی است نمرات تشویقی برای مقالات اعمال خواهد شد .
 
امتیاز تشویقی به مقالات :
·           هر مقاله پذیرفته شده  نمایه شده بین المللی،  ۲ نمره 
·           هر مقاله پذیرفته شده علمی-پژوهشی، ۱ نمره
·           هر مقاله کنفرانس خارجی یا بین المللی داخلی ارائه شده (شفاهی یا پوستر)  ،  ۱ نمره 
·           هر مقاله کنفرانس خارجی  یا بین المللی داخلی پذیرفته  شده،  ۵/. نمره
·           هر مقاله کنفرانس  پذیرفته شده داخلی،  ۲۵/. نمره
·           ثبت اختراع  با تاییدیه سازمان علمی پژوهشی ایران و جایزه خوارزمی، ۱ الی ۲ نمره
·           این موارد مشروط به آن است که فرستنده و مسئول مکاتبه مقالات استاد راهنما باشد. موارد فوق باید قبل از جلسه دفاع از پایان‌نامه به تحصیلات تکمیلی دانشکده تسلیم و کپی صفحه اول مقالات و یا مدارک لازم ضمیمه صورتجلسات دفاع گردند.
 
مراحل فراغت از تحصیل
۱.     حداکثر ۱۰ روز  پس از انجام دفاع نهایی، نمره پایان نامه  در قالب برگه  صورتجلسه دفاعیه از دانشکده به تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال می‌گردد.
۲.     پس از بررسی صورتجلسه، تحصیلات تکمیلی دانشگاه نمره دانشجو را در سیستم ثبت می‌نماید.
۳.     دانشجو می‌تواند ثبت نمره پروژه در کارنامه خود را در پورتال آموزشی پیگیری نماید.
۴.     بخش مدارک  پورتال آموزشی  دانشجویان (موارد ذیل ) باید  دارای علامت باشد .
  • تاییدیه  
  • کپی مدرک تحصیلی
  • گزینش ( برای دانشجویان آموزش الکترونیکی ،  MBE  و پذیرفته شدگان بدون  آزمون)
  • پذیرفته شدگانی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی از  دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشند  کپی  مدرک تحصیلی ایشان باید دارای علامت بوده باشد و تاییدیه نیاز ندارند .
  • پذیرفته شدگانی که وضعیت نظام وظیفه ایشان  " معافیت تحصیلی" یا  "دفتر چه آماده به خدمت" می باشد در زمان فارغ التحصیلی باید شماره معافیت تحصیلی ایشان در قسمت مدارک پورتال آموزشی درج شده باشد .
  • پس از ثبت نمره و  انجام تسویه حساب دانشجو با دانشکده  فرایند فارغ التحصیلی ( تسویه حساب )  دانشجو در پورتال آموزشی توسط دانشکده آغاز شده  و دانشجو می تواند کلیه مراحل  تسویه حساب خود را از طریق پورتال پیگیری نماید.
۸.     پس از اینکه اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه فارغ التحصیلی دانشجویان را مجاز اعلام نمود (‌در صورت کامل بودن  شرایط بند ۴)  پرونده دانشجویان جهت صدور مدرک تحصیلی به اداره فارغ التحصیلان ارسال می شود 
۹.     تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان دارای پایان نامه  تاریخ دفاع آنان  می باشد  و تاریخ فارغ التحصیلی  سایر دانشجویان تاریخ  ثبت آخرین نمره ایشان  توسط استاد  خواهد بود .
  1. کلیه دانشجویان موظف هستند حداکثر یکماه پس از تاریخ فراغت و تاریخ اخراج یا انصراف با دانشگاه تسویه حساب نمایند 
  2.  برابر با مقررات حوزه وظیفه عمومی فارغ التحصیلان حداکثر ۶ ماه پس از تاریخ فراغت  و دانشجویان  محروم از تحصیل و انصرافی حداکثر ۴ ماه پس از تاریخ انصراف و اخراج باید به حوزه وظیفه عمومی معرفی شوند.

دفعات مشاهده: 1754 بار   |   دفعات چاپ: 89 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر