انتخابات انجمن آموزش مهندسی ایران شاخه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/3/28 | 

انتخابات انجمن آموزش مهندسی ایران شاخه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور اساتید این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مهدی رفیع زاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی در این مراسم گفت: باتوجه به تحولاتی که در حوزه آموزش صورت می گیرد لازم است که شاخه انجمن آموزش مهندسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعال تر شود.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: با توجه به تحولات بین المللی و داخلی و وضعیت موجود ضروری است که انجمن یا گروهی به نحوه آموزش در حیطه های مختلف بپردازند و شاید نیاز باشد تصمیم سازی هایی انجام و گزارش هایی به وزارت علوم و سایرنهاد ها ارائه شود.
دکتر رفیع زاده افزود: تعداد فارغ التحصیلان مهندسی در کشور ما بسیار زیاد است بنابراین لازم است که در حوزه آموزش به  این افراد توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در آموزش مهندسی نیاز است که فعالیت های زیادی انجام شود که انجمن آموزش مهندسی با این هدف راه اندازی شده است.
دکتر جعفر میلی منفرد خاطرنشان کرد: دردوره جدید فعالیت انجمن آموزش مهندسی ایران شاخه امیرکبیر نیازمند این هستیم که چندگام اصلی و اساسی در آموزش مهندسی برداریم.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی دانشگاه ها آموزش است، اظهار داشت: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود ۶۰۰ عضو هیات علمی درحال فعالیت هستند بنابراین اگر شاخه امیرکبیر انجمن آموزش مهندسی خوب فعالیت کند می تواند قوه محرکه اساتید باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: لازم است این شاخه برای هرسال برنامه ای تدوین کند و این برنامه نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
دکترمیلی منفرد گفت: اگر این شاخه یک کمیته فکری ایجاد کند می تواند نقش بسزایی در آموزش مهندسی کشور ایجاد کند.
دکتر محمد زمان کبیر عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  نیز در این مراسم گفت: باتوجه به کاهش تعداد داوطلبان کنکور در گروه ریاضی مشخص است که جامعه علاقه کمتری به حضور در رشته های فنی و مهندسی دارد.
وی تاکید کرد: برای ارتقا سطح آموزش مهندسی در کشور باید از تجربیات اساتید و دانشجویان این رشته استفاده شود.
همچنین در این مراسم دکتر امیر نادر عسگرپور گزارشی از  برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی آموزش مهندسی را در دانشگاه صنعتی امیر کبیر درسال۱۴۰۰ارائه کرد.
در پایان مراسم انتخابات انجمن شاخه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و آقایان دکتر بنکدارپور ، دکتر  طبائیان ، دکتر عسکر پور و خانم ها مهندس شیخان  ،دکتر سلیمانی و دکتر اکبری موفق به کسب بیشترین رای شدند.