ارتباط با صنعت

 | تاریخ ارسال: 1398/11/7 | 
دانشکده مهندسی کامپیوتر به عنوان یکی از دانشکده‌های پیش رو در ارتباط با صنعت با در راستای اهداف تبدیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانشگاه نسل سوم، تعامل بسیار نزدیک و سازنده‌ای با مجموعه‌های صنعتی دارد.
 
از یک سو اساتید و دانشجویان این دانشکده در قالب قراردادهای تحقیقاتی و صنعتی،‌ پروژه‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های نرم‌افزاری، طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های سخت‌افزاری، امنیت سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی با مجموعه‌های متنوع دوالی و خصوص از جمله وزارت ارتباطات،‌ سازمان فضایی ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت زیرساخت، پژوهشگاه فضایی ایران،‌ سازمان گسترش و نوسازی صنایع، شرکت ایزایرانِ، مرکز تحقیقات مخابرات ایران، سازمان هواشناسی، صندوق رفاه دانشجویان، شرکت صاایران،‌ سازمان صدا و سیما، وزارت صنایع، شهرداری تهران، به انجام رسانیده است.
 
از سوی دیگر، شرکتهای خصوص در طی تفاهم‌‌نامه‌هایی اقدام به تاسیس مرکز تحقیق و نوآوری خود در دانشکده مهندسی کامپیوتر نموده‌اند. این شرکتها در حال حاضر عبارتند از شرکت توسعه فن افزار توسن (توسن تکنو)،‌ شرکت سفرهای علی بابا و شرکت فناوری های اطلاعاتی و مالی یکتا ققنوس پارس. هر یک از این شرکتها در مرکز تحقیق و توسعه خود در دانشکده مهندسی کامپیوتر پروژه‌های متعدد تحقیقاتی و صنعتی را با اساتید و دانشجویان این دانشکده در حال انجام دارند.